Jaka jest różnica między odwiedzinami, a kliknięci |
Reklama w wyszukiwarkach, Artykuły, Jaka jest różnica między odwiedzinami, a kliknięciami? Kliknięcia określają ile razy reklamy w Google Adwords zostały kliknięte przez użytkowników, natomiast odwiedziny informują o liczbie zainicjowanych przez użytkowników niepowtarzalnych sesji. Te dwie wartości mogą się różnić z kilku przyczyn: * Użytkownik może kliknąć reklamę kilka razy. Gdy ta sama osoba kliknie w czasie jednej sesji kilka razy tę samą reklamę, AdWords zarejestruje kilka kliknięć, natomiast statystyki rozpoznają poszczególne odsłony jako te same odwiedziny. Zachowanie takie jest częste w przypadku użytkowników dokonujących porównywania ofert cenowych np. sklepów internetowych. * Użytkownik może kliknąć reklamę, a następnie podczas innej sesji powrócić bezpośrednio do witryny za pomocą zakładki w swojej przeglądarce. W tym przypadku zostanie zachowana informacja o skierowaniu z pierwszych odwiedzin. Wtedy jedno kliknięcie zostanie odnotowane jako kilka odwiedzin. * Użytkownik może kliknąć reklamę, ale zapobiec pełnemu załadowaniu strony, przechodząc na inną stronę lub klikając przycisk ,,Zatrzymaj" w przeglądarce. W takim przypadku kod kod statystyk nie zostanie wykonany. Kliknięcie w Google Adwords zostanie zaliczone. * Użytkownik ma wyłączoną obsługę Java script, cookie oraz wyświetlanie obrazków. W tym przypadku kod statystyk nie może być wykonany natomiast kliknięcie w Google Adwords zostanie zaliczone. |